Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Επιλέγοντας το σωστό σχολείο


H νέα σχολική χρονιά, σε λίγο αρχίζει. Μερικές συμβουλές, στην αναζήτηση του κατάλληλου σχολικού πλαισίου.

* Επισκεφτείτε πρώτα τα πλησιέστερα δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία στην περιοχή που μένετε. Χρονομετρήστε τον χρόνο που χρειάζεστε για την μετάβασή σας στο σχολείο με τα πόδια ή με το αυτοκίνητο, εξετάζοντας όμως και παραμέτρους, όπως την κίνηση και την ασφάλεια στους δρόμους που θα πρέπει να διανύσετε, κατά τις πρωινές ή μεσημεριανές ώρες. Είναι σημαντικό ο χρόνος αυτός να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος, για να μην χρειάζεται να ξυπνάμε το παιδί από τα χαράματα για να πάει στο σχολείο, αλλά και να ξαναγυρίζει πολύ αργά το μεσημέρι. Ο πρωινός ύπνος του είναι πολύτιμος, αλλά και ο χρόνος του επίσης για να μελετήσει, για άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, για να παίξει, αλλά και για να περάσει λίγο χρόνο μαζί μας, δεν πρέπει ποτέ να το ξεχνάμε αυτό. Συνήθως «παρκάρουμε» το παιδί στο σχολείο και είμαστε και ευχαριστημένοι, που θα έχει ένα σωρό δραστηριότητες να κάνει μέσα σ’ αυτό, γιατί μας βολεύει, προφασιζόμενοι φόρτο εργασίας. Τα παιδιά μας όμως δεν είναι «φυλακισμένοι» που βγαίνουν έξω με άδεια, είναι άνθρωποι που χρειάζονται, ξεκούραση, παιχνίδι και πρωτίστως την δική μας επαφή και αγάπη.

* Παρατηρείστε τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου, είναι σημαντικό το σχολείο να βρίσκεται σε ήσυχο και καθαρό περιβάλλον, μακριά από εστίες ρύπανσης, όχι μόνο περιβαλλοντικές αλλά και ηχητικές, όπως εργοστάσια, κομβικά σημεία λεωφόρων, σταθμούς συγκοινωνιακών μέσων, κεραίες κινητής τηλεφωνίας, αγορά με πολλά καταστήματα κλπ.

* Παρατηρείστε το προαύλιο του σχολείου, το μέγεθος, τα κάγκελα, το οδόστρωμα, αν υπάρχουν υποδομές για αθλητικές δραστηριότητες, δέντρα, παρτέρια με λουλούδια, υπόστεγα για τις βροχερές ή τις πολύ ζεστές μέρες. Συνεχίστε με το καθ’ αυτό κτίριο του σχολείου, παρατηρώντας αν υπάρχουν σπασμένα τζάμια, επικίνδυνη τοιχοποιία, σκουριασμένα κάγκελα, αιχμηρά μάρμαρα σε σκάλες, αφύλακτα παράθυρα σε ορόφους, σπασμένα καλοριφέρ, πλημμελής καθαριότητα στους χώρους του σχολείου ή στις τουαλέτες. Οι αίθουσες του σχολείου πρέπει να είναι φωτεινές και καθαρές και να έχουν εύκολη πρόσβαση στο προαύλιο του σχολείου, ενώ πρέπει να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής, (στην κουζίνα, το κυλικείο, τις τουαλέτες), τα μέτρα ασφαλείας (πυροσβεστήρες, έξοδοι κινδύνου, έλεγχος αερίου), και τα μέτρα εποπτείας (συναγερμοί, έλεγχος εισόδου ή εξόδου μαθητών).

* Σε πολλές περιοχές, συστεγάζονται στο ίδιο κτίριο, το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, αλλά ακόμα το γυμνάσιο και το λύκειο, γεγονός εξαιρετικά επικίνδυνο, για τους μικρότερους μαθητές, καθώς τα ενδιαφέροντα, αλλά και οι δραστηριότητες των μεγαλύτερων παιδιών, μπορούν να αποβούν επικίνδυνα για τα μικρότερα.
Βάσει στοιχείων της στατιστικής υπηρεσίας, οι τραυματισμοί στο σχολείο, κυριαρχούν στα ατυχήματα που συμβαίνουν στα παιδιά, καθώς περνούν εκεί το ένα τέταρτο της ημέρας τους. Ειδικότερα, το70% των παιδιών τραυματίζεται στο προαύλιο, το 10% στις αίθουσες και το 7% στις σκάλες, όσον δε αφορά την ηλικία, διαπιστώνεται κλιμάκωση της συχνότητας των ατυχημάτων, με τα υψηλότερα ποσοστά να παρατηρούνται στις ηλικίες 10 έως 13 ετών.

* Μάθετε από τον διευθυντή του σχολείου, τους διδάσκοντες ή τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, για την επάρκεια σε διδακτικό προσωπικό, για τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε κάθε τάξη, για τα επιμέρους προγράμματα διδασκαλίας ή δραστηριοτήτων, (αθλητικών, ξένων γλωσσών, ενισχυτικής διδασκαλίας, ψυχολογικής υποστηρίξεως των μαθητών, εικαστικών, χορού κλπ.), για τυχόν προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει το σχολείο και τέλος ενημερωθείτε, για το ωράριο λειτουργίας του σχολείου, αν υπάρχει ζώνη πρωινής ή απογευματινής φύλαξης (ολοήμερο).

* Όσον αφορά τα ιδιωτικά σχολεία, εκτός όλων των ανωτέρω, ενημερωθείτε ακόμα για την εγκυρότητα της άδειας λειτουργίας του σχολείου, για την οικονομική επιβάρυνση της φοίτησης, ή και της μεταφοράς των μαθητών με σχολικά λεωφορεία. Μάθετε για τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν κατά την μεταφορά των μαθητών με τα σχολικά λεωφορεία, (μηχανολογικούς ελέγχους των λεωφορείων, εξειδικευμένους οδηγούς, συνοδό των μαθητών, χρήση ζωνών ασφαλείας κλπ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου