Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Γιώργος Τζαβέλας

Διακρίθηκε σαν σκηνοθέτης, σεναριογράφος από τους πρωτοπόρους του ελληνικού κινηματογράφου, θεατρικός συγγραφέας και στιχουργός. Έφυγε σε ηλικία 70 ετών στις 18 Οκτωβρίου 1976.
Γεννήθηκε το 1916 και ήταν απόγονος του οπλαρχηγού Λάμπρου Τζαβέλα. Θεατρικές παραστάσεις: «Κλέφτης της καρδιάς μου» (1936) οπερέτα, «Παραμύθι ενός φεγγαριού» (1946) με τους Μυράτ-Κωνσταντάρα, «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα» (1959), θίασος Β. Λογοθετίδη.  Ταινίες: «Χειροκροτήματα» (1944), όπου εμφανιζόταν  ο τραγουδοποιός Αττίκ, «Ο μεθύστακας» (1950) με τον Ορ. Μακρή, «Κάλπικη λίρα» (1951) σπονδυλωτή ταινία με τους Β. Λογοθετίδη, Ι. Λιβικού, Δ. Χόρν, Έ. Λαμπέτη, Σ. Βρανά, «Η Αγνή του λιμανιού» (1952) Ε. Χατζηαργύρη και Α. Αλεξανδράκης, «Το σοφεράκι» (1953) με τον  Μ. Φωτόπουλο,  «Ο ζηλιαρόγατος» (1955), «Μια ζωή την έχουμε» (1958) με τους Δ. Χορν, Υ. Σανσόν, Β. Αυλωνίτη,  «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα» (1965), Μ. Κοντού, Γ. Κωνσταντίνου, «Αντιγόνη» (1961) με τους Ειρ. Παπά, Μ. Κατράκη, Μ. Κοντού. Πέθανε
Χαρακτηριστικές ατάκες:
Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα
- Στ. Ξενίδης: Εγώ είμαι στρατιωτικός και τα λέω τσεκουράτα...
- Γ. Κωσταντίνου: Για πρόσεξε κυρία Ελένη, γιατί εγώ είμαι τρελός. Σήμερα παντρευτήκαμε, σήμερα χωρίζουμε! Παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω!
- Γυναίκα: Καλέ, ποιος πέθανε; Παιδάκι: Δεν ξέρεις κυρία μου; Γυναίκα: Όχι, ποιος; Παιδάκι: Αυτός που είναι μες στην κάσα!
Η κάλπικη λίρα
- Μ. Φωτόπουλος: Αόμματος. Ελεήστε τον αόμματο
- Β.  Πρωτόπαππας: Όταν έχεις λεφτά, μπορείς να αφήσεις τη συνείδησή σου να κοιμάται μόνη της κι εσύ να κοιμάσαι με την καλύτερη ερωμένη.
- Β. Λογοθετίδης Ξέρεις πόσο στοιχίζει η κάλπικη λίρα;
Εκατό χρυσές; Όχι είκοσι χρόνια φυλακή.
- Βενζινάς: Η ευτυχία είναι ένα είδος κλειδαριάς, που άμα χάσεις το κλειδί κάθεσαι απ' έξω και μπανίζεις από την κλειδαρότρυπα.
Βενζινάς: Ο φίλος είναι όπως η ρεζέρβα. Για ώρα ανάγκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου