Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ

Ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης άφησε την τελευταία του πνοή στις 24 Ιουλίου σε ηλικία 84 ετών, μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο. Απόσπασμα συνέντευξης

Πότε πρωτοασχοληθήκατε με την μουσική;
Με την μουσική γεννήθηκα, γιατί ο πατέρας μου ήταν ένας καλός οργανοπαίχτης και στην οικογένειά μου υπήρξε ένας σπουδαίος μουσικός, ο Ανδρέας Ροδινός, ο οποίος ήταν ο μεγαλύτερος λυράρης που γεννήθηκε ποτέ σ’ όλες τις εποχές και πέθανε στα 22 του χρόνια πριν 72 χρόνια. Κι όμως ο κόσμος τον θυμάται και τον τιμά. Το σπίτι μας ήταν διάχυτο από την προσωπικότητά του και ήμασταν πολύ δεμένοι, γιατί ο πατέρας μου και η μητέρα του ήταν αδέλφια.

Ποια ήταν τα πρώτα σας μουσικά ακούσματα;
Ο Ροδανός ήταν διαρκώς κι αδιακρίτως στο προσκήνιο κι εγώ μικρό παιδάκι, άκουγα συνέχεια γι αυτόν, αυτά ήταν τα βιώματά μου. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να γίνει αλλιώς, έγινα μουσικός γιατί ήμουν μουσικός.

Οι σπουδές σας στην μουσική
Πήγα στην Φιλαρμονική του Δήμου, έγινα μπαντίστας, έπαιζα διάφορα πνευστά όργανα και σπούδασα εκεί στην μπάντα. Όταν ήρθα στην Αθήνα πήγα στο Ελληνικό Ωδείο και σπούδασα κοντά σε ανθρώπους που ήταν πολύ άξιοι, εκείνη την εποχή, όπως ο Αντίοχος Ευαγγελάτος. Παράλληλα ασχολιόμουν με την λαϊκή μουσική παίζοντας διάφορα όργανα, για να κερδίζω την ζωή μου. Μετά έφυγα και πήγα στην Ευρώπη και για 10 χρόνια σπούδασα στον Καρλ Ολφ, τον συνθέτη των Κάρμινα Μπουράνα. Εκεί δούλεψα πολύ ως συνθέτης και «παίχτηκα» από μεγάλες ορχήστρες

Ποιο έργο σας καθιέρωσε;  
Νομίζω ότι είναι ο «Ερωτόκριτος» που με καθιέρωσε αλλά ούτε που το πήρα χαμπάρι.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας έργο;
Δεν μπορώ να πω πιο είναι το αγαπημένο μου. Γράφω τραγούδια, μουσική για ταινίες, για συμφωνικές ορχήστρες και κλασσική μουσική. Εγώ αγαπώ αυτή την δουλειά που κάνω.

Τι προσφέρατε στην μουσική σκηνή;
Διαφωτίστηκα και έγραψα και πολλά τραγούδια τότε που δούλευα, δε με ενδιέφερε, τότε στόχευα αλλού. Έγραψα καμιά 85ριά τραγούδια που πολλά έγιναν επιτυχίες.
«Αλητάκι μπατιράκι», «Η αγάπη θέλει δυο», «Έναν αετό ζωγράφισα», «Η κόρη της θάλασσας», «Η Ομόνοια», «Μην με μαλώνεις άνοιξη», «Να ζήσει η φτωχολογιά»

Έχετε γράψει μουσική για ταινίες;
Έχω γράψει μουσική για 70 ταινίες περίπου. Οι 40 είναι ελληνικές. «Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά», «Η νεράιδα και το παλικάρι», «Άρπα κόλλα», «Λούφα και παραλλαγή», « Η εκδρομή», «Βίος και Πολιτεία» κ ά

Πηγή: Kleiditousol.blogspot.com Συντάκτης: Χάρης Κόντος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου