Κατά την αρχαιότητα για να αποφύγουν τον περίπλου της Πελοποννήσου, χρησιμοποιούσαν τον Δίολκο. Ο πρώτος που συνέλαβε την ιδέα της τομής για την δημιουργία της διώρυγας ήταν ο Περίανδρος το 602 π Χ. Οι πρώτες δε προσπάθειες γίνονται επί των ρωμαίων αυτοκρατόρων πρώτα του Καλλιγούλα και αργότερα του Νέρωνα. Αλλά και οι Βενετοί προσπάθησαν το 1687 χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Στα νεώτερα χρόνια ξεκίνησε μια προσπάθεια διάνοιξης το 1882, σε μελέτη του Ούγγρο αρχιμηχανικού Β. Gerfer. Ύστερα όμως από 8 χρόνια, το 1890, η εταιρεία αυτή διέκοψε τις εργασίες της – εξαιτίας της εξάντλησης όλων των κεφαλαίων της – και τελικά διαλύθηκε. Τη συνέχιση του έργου ανέλαβε η Ελληνική εταιρεία με την επωνυμία « Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου» υπό τον Α. Συγγρό, που ανέθεσε την εκτέλεση των εργασιών στην εργοληπτική εταιρεία του Α. Μάτσα, η οποία και αποπεράτωσε το έργο, μετά από 11 χρόνια, 2500 χιλιάδες εργάτες και τα τελειότερα μηχανήματα της εποχής. Έτσι στις 25 Ιουλίου του 1893 ο βασιλιάς Γεώργιος Α΄ εγκαινιάζει με μεγάλη επισημότητα την Διώρυγα της Κορίνθου, που έχει μήκος 6340 μ, πλάτος πυθμένα 21μ και στην επιφάνεια της θάλασσας 25μ, ενώ το βάθος της είναι 7,50- 8 μέτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου