Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, ας δούμε τα θετικά από την χρήση των ΜΜΜ, του ποδήλατου και του περπατήματος.
Το υψηλό κόστος της βενζίνης, τα έξοδα για το service, το πλύσιμο, τα διόδια, το παρκάρισμα, έχει ανεβάσει τα μεταφορικά έξοδα στα ύψη, ενώ χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ μειώνουμε σχεδόν το κόστος αυτό στο 1/10.
Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, ο εκνευρισμός μας από την κίνηση, τις συνθήκες ή τους άλλους οδηγούς και η αναζήτηση πάρκινγκ, «τρώνε» από τον χρόνο, την ηρεμία, και την ψυχική μας διάθεση. Χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ, μπορούμε να επωφεληθούμε και να διαβάσουμε την εφημερίδα μας, ένα βιβλίο, ή να ακούσουμε από το ΜΒ3 το αγαπημένο μας τραγούδι.
Κρύος κινητήρας σημαίνει πολύ παραπάνω κατανάλωση καύσιμου. Για μικρές αποστάσεις, καλύτερα περπατήστε. Το συνιστάμενο από τους ειδικούς, καθημερινό ημίωρο περπάτημα που μπορούμε να σπάσουμε σε δεκάλεπτα ή τέταρτα, -από το σπίτι στη στάση και από τη στάση στην δουλειά μας- αποτελεί μια σημαντική άσκηση για την υγεία και το σώμα μας και εντάσσεται πολύ εύκολα στο καθημερινό μας πρόγραμμα.
Το συμπαθές δίκυκλο, που μας κάνει την ζωή...ποδήλατο.
Δεν ρυπαίνει, είναι διακριτικό και αθόρυβο, έχει το χαμηλότερο κόστος αγοράς και συντήρησης, έχει μικρές απαιτήσεις σε χώρο παρκαρίσματος, είναι το πιο γρήγορο μέσα στην κίνηση της πόλης, λόγω του μικρού βάρους του μεταφέρεται πολύ εύκολα, σε σκάλες, πεζοδρόμια κλπ, και τέλος και πιο σημαντικό, είναι υγιεινό γιατί με έμμεσο τρόπο επιβάλλει την φυσική άσκηση.
Το ζητούμενο είναι να φροντίσει η Πολιτεία να εντάξει το ποδήλατο στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, με την δημιουργία ποδηλατόδρομων και χώρων στάθμευσης τους, να επιτραπεί η είσοδος τους σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τέλος να ενημερώσει και να κινητοποιήσει φορείς και οργανισμούς για την προώθησή του.
Δεν ρυπαίνει, είναι διακριτικό και αθόρυβο, έχει το χαμηλότερο κόστος αγοράς και συντήρησης, έχει μικρές απαιτήσεις σε χώρο παρκαρίσματος, είναι το πιο γρήγορο μέσα στην κίνηση της πόλης, λόγω του μικρού βάρους του μεταφέρεται πολύ εύκολα, σε σκάλες, πεζοδρόμια κλπ, και τέλος και πιο σημαντικό, είναι υγιεινό γιατί με έμμεσο τρόπο επιβάλλει την φυσική άσκηση.
Το ζητούμενο είναι να φροντίσει η Πολιτεία να εντάξει το ποδήλατο στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, με την δημιουργία ποδηλατόδρομων και χώρων στάθμευσης τους, να επιτραπεί η είσοδος τους σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τέλος να ενημερώσει και να κινητοποιήσει φορείς και οργανισμούς για την προώθησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου