Στις 10 Οκτωβρίου 1913 ολοκληρώνονται οι εργασίες σ’ ένα από τα σπουδαιότερα τεχνικά έργα του κόσμου, που κόβει τον ομώνυμο ισθμό και ενώνει τους δυο μεγάλους ωκεανούς, τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό. Η Διώρυγα του Παναμά είναι ένας πλωτός δίαυλος με συνολικό μήκος 82 ναυτικά μίλια. (περίπου 151 χλμ), πλάτος 45 μ. και βάθος 11 μ. που επιτρέπει στα πλοία να ταξιδεύουν ανάμεσα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό, με δυνατότητα διέλευσης 50 πλοίων ημερησίως. Η σημασία του είναι σημαντικότατη, γιατί συντομεύει κατά 10.000 μίλια την απόσταση της θαλάσσιας συγκοινωνίας μεταξύ των 2 ωκεανών. Η ιδέα της κατασκευής αυτής χρονολογείται από τότε που ανακαλύφθηκε η Αμερική. Η διώρυγα άρχισε να κατασκευάζεται από την εταιρεία ΛΕΣΕΨ. Η πραγματοποίηση όμως της κατασκευής συνάντησε τεράστιες δυσκολίες, τεχνικές, κλιματολογικές, κοινωνικές και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το 1907 η αμερικάνικη κυβέρνηση αναθέτει στο στρατό, που με αρχιμηχανικό τον Γκαίθαλς, την πραγματοποιεί. Οι εργασίες διήρκεσαν περίπου μια δεκαετία κόστισαν δε 400.000.000 δολάρια. Η διώρυγα αποτελείται από κλιμακωτές δεξαμενές, με υδατοφράκτες, που μεταφέρουν το καράβι από την μια στην άλλη, γεμίζοντας και αδειάζοντας νερό. Οι δεξαμενές είναι δίδυμες και χρησιμεύουν ή μια για την άνοδο και η άλλη για την κάθοδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου